Jobb i Sør-Hålogaland bispedømme

Det er stadig nye og spennende stillinger ledig i Den norske kirke, Sør-Hålogaland bispedømme. Både faste stillinger og korte eller lange vikariat. Den mest oppdaterte oversikten finner du hos www.kirkejobb.no, men selv om du ikke finner noe der vi vil gjerne at du registrerer deg hos oss via mail til jobb.shbd@kirken.no, sånn at vi vet at du er interessert.

Jobb i Sør-Hålogaland bispedømme

Ledige stillinger i Sør-Hålogaland bispedømme.

Sør-Hålogaland bispedømme tilsvarer hele Nordland fylke, et område på 38 155 km² og en befolkning på 243 385 (2019). Nordland er et kystfylke med tusenvis av øyer, holmer og skjær, ja hele 25 % av Norges kystlinje ligger i vårt fylke. Nordland er et av de viktigste fiskerifylkene i landet, vi er rike på mineraler og i de senere årene har også fylket markert seg som reisemål for turister fra hele verden.

Nordland er det sørligste og mest folkerike fylket i Nord-Norge med sine 42 kommuner. Det er det nest største fylket i areal med en mangfoldig og ressursrik natur, fra høgfjell til fjord. Polarsirkelen går gjennom fylket ved Saltfjellet og Nordlandsbanen har sin endestasjon i Bodø. Avstandene er store, og fylket har flest sivile lufthavner i Norge. Nordland har vært et eget fylke siden 1789.

Bispedømmets administrasjon ligger i fylkeshovedstaden Bodø og ledes av biskop Ann-Helen Fjeldstad Jusnes og stiftsdirektør Ole Christian Erikstad. Sør-Hålogaland bispedømme består av 40 fellesråd fordelt på 8 prostier; Domprostiet, Sør-Helgeland prosti, Indre Helgeland prosti, Nord-Helgeland prosti, Salten prosti, Ofoten prosti, Lofoten prosti og Vesterålen prosti. Dette utgjør ca 88 stillingshjemler, pluss 12 administrative på bispedømmekontoret.

Vår visjon er «Folkekirka i Sør-Hålogaland. Ei åpen dør i tro, håp og kjærlighet».

Sør-Hålogaland bispedømme fører en arbeidsgiverpolitikk hvor det å finne gode løsninger er en bærende verdi, og våre proster legger stor vekt på prestefellesskapet. Vi har fokus på god arbeidsveiledning og etter- og videreutdanning. Prester i Nord-Norge har også en ekstra ferieuke i året.

Selv om det for øyeblikket ikke skulle være noen utlyste prestestillinger får vi stadig nye stillinger og vikariater som trenger gode søkere.

Du er velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 75 54 85 50 eller på epost: jobb.shbd@kirken.no, så vet vi om deg når det skjer.