Oppdager sommerkirken fra sykkelsetet

Syklist Jonas Orset skal sykle fra Oslo til Trondheim. På turen skal han bli kjent med pilegrimsledene, menneskene, natur og kirkebygg – både fra sykkelsetet og kirkebenkene. Du får være med på turen i denne video-serien.

Jonas Orset er syklist og sykler fra kirke til kirke, her utenfor en kirke ikledd sykkelhjelm.

Syklist Jonas Orset har vunnet sykkelrittet Trondheim–Oslo to ganger. Denne gangen skal han sykle andre veien, med Nidarosdomen som mål for turen. Han skal oppdage kirkene, naturen og menneskene langs veien fra sykkelsetet og fra kirkebenkene.

Gjennom tre episoder får vi spennende glimt fra reisen hans gjennom landet. Reisen går innom og forbi flere av kirkene våre og går fra Tingelstad kirke til Nidarosdomen.

Episode 1 av 3

Åpne kirker på veien

Jonas Orset vunnet sykkelrittet Trondheim–Oslo to ganger. Denne gangen tar han seg bedre tid, og du får være med på turen. I første episode oppdager han kirkebyggene våre sykkelsetet og fra kirkebenkene.

Episode 2 av 3

Arkitektur og historie fra kirkebenk og sykkelsete

Syklist Jonas Orset har startet klaringen over Dovrefjell og oppdager kirkearkitektur og kulturarv på veien. Kirkene våre ligger vakkert til langs veiene. Gjør et stopp der du er i sommer.

Episode 3 av 3

Pilegrim og pilegrimsmålet Nidarosdomen

På siste etappe mot Trondheim, oppdager Jonas Orset ro langs stiene, de vakre kirkene på veien og blir kjent med andre pilegrimer.