Nytt bispedømmeråd konstituert

I kirkevalget i august ble det valgt nytt bispedømmeråd i Tunsberg. Rådet tiltrer etter nyttår, men har allerede hatt et konstituerende møte med valg av leder og nestleder.

Nytt bispedømmeråd konstituert

5. desember møttes det nyvalgte bispedømmerådet for første gang og hadde sitt konstituerende møte.

Lill Tone Grahl-Jacobsen ble valgt til leder og Gunnbjørg Furuset til nestleder. Formelt starter det nyvalgte rådet sitt arbeid 1. januar 2024 og skal ha sitt første ordinære møte 1.-2. februar.

Tunsberg bispedømmeråd består av:

• Lill Tone Grahl-Jacobsen, leder (Åpen folkekirke, f. 1960, Drammen)
  • Gunnbjørg Furuset, nestleder (Nominasjonskomitéens liste, f. 1964, Sandefjord)
  • Anne Gerd Jorde (Nominasjonskomitéens liste, f. 1956, Gol)
  • Frode Magnar Andersen (prest, f. 1963, sokneprest Horten)
  • Inga Stoveland Dekko (Åpen folkekirke, f. 2001, Ål)
  • Jan Otto Myrseth (biskop)
  • Jo Hedberg (Bønnelista og Frimodig kirke (listesamarbeid), f. 1962, Tønsberg
  • Ole Amund Hafell (lek tilsatt, f. 1972, diakon, Tønsberg)
  • Petter Holm (Åpen folkekirke, f. 1960, Tønsberg)
  • Sebastian Kaltoft Hansen (Nominasjonskomitéens liste, f 2003, Sandefjord)