VELKOMMEN TIL GODT LIV 2020/2021

Her finner du informasjon om Godt liv 2020/2021. Premiere på første webinar ar er 14. januar!

Godt liv-hele livet er en kursserie som har lange tradisjoner i Tunsberg bispedømme.

Normalt arrangeres dette en gang pr år i et prosti i nært samarbeid med kommunen/kommunene i prostiet.

Dette året valgte vi å lage webinarer fremfor temakvelder på grunn av Korona-pandemien.

image002.jpg

Webinar nr 1: De gode øyeblikkene (klikk her for å se!)

LITT OM De gode øyeblikkene

Hvordan se muligheter og gi større rom for åpne samtaler - velkommen til en samtale mellom Kari Fossli og Gudmund Fossli.

Gudmund Fossli er utdannet klinisk sosionom og familieterapeut og arbeider med veiledning/utdanning innen familievern, barnevern og psykisk helse.
Kari Fossli har master i klinisk eldreomsorg og er ansatt ved Nasjonal kompetansetjeneste som Studieleder i Fagskolen Aldring og helse, Demensomsorg og alderspsykiatri.

PREMIERE: 14. januar 12-12:45. Webinaret er tilgjengelig til 1. april
.

WEBINAR 2: EKSISENSIELLE SAMTALER (klikk her for å se!)

LITT OM Eksistensielle samtaler

Samtaler om livet, mening, døden, tro og livssyn - Kan jeg snakke om det?
Samtale med sykehusprest Liselotte Wettby som er sykehusprest på sykehuset i Vestfold.̊
Hun er tidligere menighetsprest og har videreutdanning i sjelesorg, homiletikk og helsefaglig etikk. Liselotte vil dele av sine erfaringer og kompetanse om hvordan vi kan snakke med mennesker om eksistensielle temaer. PREMIERE: 28. januar 12-12:45 . Webinaret er tilgjengelig til 1. april

Hva er "Godt liv?"

Kursserien handler om verdiene helse – menneskeverd - livskvalitet. Intensjonen er å skape inspirasjonskvelder for deg som jobber nær mennesker, og primært har dette vært for dere som arbeider på institusjoner eller i hjemmebasert omsorg.

Vi håper at webinarene kan gi påfyll, inspirasjon og skape mer lyst til å ha åpne samtaler med mennesker.

Er det drømmen et liv fri for livssmerte? Fra utfordringer?

Men livet er jo ikke slik for de fleste av oss. Livet møter oss – noen ganger i all sin urimelighet.

Hva kan da gi oss mot til å leve et godt liv - hele livet? Hvordan leve et liv med alle fasetter?

Hender det at mine uavklarte verdier eller holdninger setter en grense på hvilke temaer jeg vil snakke om, berøre i mitt eget liv?

Handler et godt - liv hele livet - om å våge litt mer av disse ubehagelige spørsmålene som av og til trenger seg på?

Våge mer av de gode samtalene, skape større rom for de gode øyeblikkene – midt i hverdagslivet?

Vi håper at webinarene kan hjelpe oss på vei til flere gode samtaler både med mennesker på jobb, hjemme – eller sammen med venner.

«Men også i vårt eget hjerte er der hav å seile, der er skoger å gjennomstreife og ødemarker å gå seg vill i, og der er veier som fører til vertshus eller gudshus.»

- Cleng Peerson

Velkommen til å delta på webinarene!