Konfirmasjon i kirken

Hva er kjærlighet? Hva er håp? Hva er tro? Hva er døden? Hva er et menneske? Hvem er Gud? Hva er meningen? Og hva er viktigst? I kirka stiller vi store spørsmål, og leter sammen etter noen svar.

I Gjerdrum tilbyr vi to typer konfirmasjonsundervisning - Vårkonfirmasjon eller sommerleir? Påmeldingsskjema finner du nederst på denne siden.

Enten du ønsker å delta på den ukelange sommerleiren, eller det passer best å delta i en onsdagsgruppe etter skoletid, så tror vi at du vil bli fornøyd. Konfirmasjonstiden er et annerledes år der du får mulighet til å finne ut mer om liv og død, kjærlighet og håp, om Gud og himmel, og om meningen med livet.

Du vil bli bedre kjent med dem som jobber i kirken, du vil delta på noen undervisningssamlinger sammen med de andre konfirmantene, og du vil delta som akolytt (medhjelper) i gudstjenester. Tirsdag før påskeferien deltar både konfirmanter og foreldre i innsamlingsaksjonen til Kirkens Nødhjelp.

Onsdagskonfirmanter møtes til undervisning og samling etter skoletid noen onsdager i løpet av høsten og vinteren. Leirkonfirmanter har mesteparten av undervisningen på sommerleir. Og alle konfirmanter møtes sammen til noen storsamlinger i løpet av året.

Mye av kommunikasjonen underveis i konfirmanttiden skjer via appen Spond. Invitasjonslenke til Spond-gruppen kommer når vi nærmer oss oppstart i september.

Invitasjon til konfirmasjon 2024 sendes ut til alle 14-åringer som er døpt og medlem av Den norske kirke. Dersom du ikke er døpt, kan du likevel melde deg på som konfirmant nå, og avtale tidspunkt for dåp senere.

Kjenner du noen som ikke har fått invitasjon til konfirmasjon enda, så vis dem denne siden, og fortell dem at det er åpent for alle. Tilrettelegging for særskilte behov skjer etter avtale.

For påmelding klikker du på boksen med "Påmelding til konfirmasjon" nedenfor. Påmeldingsfrist er 1. september.

Oppstart skjer søndag 24. september kl 11:00, i Gjerdrum kirke.

Velkommen!

Priser

• Alternativ 1: kr 4000,- Sommerleir i uke 27 med konfirmasjon 24. eller 25. august 2024. ANBEFALES!

På leir blir man kjent med hverandre på nytt, på en annerledes måte. Mobiltelefonen er avslått 23 timer i døgnet, og forstyrrer dermed ikke opplevelsen av fellesskap. Hyggelige ledere er med for å lage et trygt miljø og spennende opplevelser. De som blir med på sommerleir har få undervisningstimer i løpet av høsten og våren, men deltar likevel i noen gudstjenester og fellessamlinger.

• Alternativ 2: kr 1000,- Undervisningsgruppe etter skoletid på onsdager, med konfirmasjon søndag 26. mai 2024.

Vårkonfirmanter deltar i gudstjenester og fellessamlinger med leirkonfirmantene, men mesteparten av undervisningen skjer i onsdagsgruppen. Dette alternativet passer best for dem som ikke har anledning til å delta på sommerleir.

VIKTIG: Pris behøver uansett ikke å bety en forskjell. Bare send en sms til sekretær Anette på 45727164 og spør om eventuelle rabatter. Betaling skjer i mai 2024, hvis ikke noe annet er avtalt.

Har du andre spørsmål, tar du kontakt med Lisa Kristin Hanielsen på 99576320 - lh586@kirken.no eller Jakob Furuseth på 93448136 - jf888@kirken.no.

Sitat

«Så blir de stående, disse tre: Tro, Håp og Kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.»

Paulus