Juleaksjon for misjonsprosjektet, for våre venner i Egypt

I år så prøver vi i Bekkelaget og Ormøy menighet oss med en juleaksjon for å kunne gi støtte til prosjektene våre i Egypt.

Juleaksjon for misjonsprosjektet, for våre venner i Egypt
Inflasjonen har skapt store utfordringer, prisene på mat og annet har fordoblet seg. Dette går også ut over driften både til Stefanusbarna og på Anafora. Les mer om situasjonen og hvordan du kan bidra her.

Stefanusbarna og Mama Maggie
Stefanusbarna, organisasjonen som ledes av Mama Maggie, har i mange år delt ut mat, klær og sko til barn og familier i «Søppelbyen» før jul. I år strever de med å få delt ut til så mange som de ønsker pga. prisstigningene. De opplever i tillegg at flere av de faste store giverne trekker seg, på grunn av økonomisk dårlige tider. Dette blir en ond sirkel, som går ut over de aller svakeste. Til tross for dette har de klart å åpne et nytt barnehjem, noe de startet med under pandemien, slik at de mest belastede barna skulle få et trygt hjem. De har i løpet av året fortsatt med kursing av unge mødre og en utstrakt virksomhet med hjemmebesøk av diakon og helsepersonell/ lege. Mottoet til Stefanusbarna er hentet fra Filipperne 4,13: «Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk!» Hver dag får barna høre at de er verdifulle og elsket, og Stefanusbarnas motto er: «I can – jeg kan!».

Anafora
På Anafora, utdanningssenteret drevet av Biskop Thomas, drives kursing og utdannelse av ungdommer for at de skal komme seg ut i arbeidslivet og slik komme seg ut av fattigdom. Nå er akkurat 10 gutter ferdig utdannet til å reparere solcellepanel og lamper. Planen var at disse etter endt kurs skulle få med seg utstyret til å starte egen bedrift, men på grunn av økonomiske innstramminger lot ikke dette seg gjøre. Anafora betyr «å løfte opp». Biskop Thomas har fra sin ordinasjonsdag formidlet ønske om å være en «hånd som kommer nedenfra og løfter mennesker opp».

Støtt aksjonen
Vi håper du har lyst å være med å støtte disse gode prosjektene som omfatter flere titalls tusen barn og unge. Slik kan du gi din støtte:
•     Vipps: #542869, Menighetens misjonsprosjekt
•     Kontonummer: 1607.43.64784 NB!

Husk å merke gaven med «Menighetens misjonsprosjekt»