Kirkens Nødhjelp i Gaza

Kirkens Nødhjelp er til stede i Gaza om områdene rundt nå - Folk i nød skal ha hjelp!

Kirkens Nødhjelp i Gaza

Verdenssituasjonen med krig og uro mange steder preger oss. Vi vet at det er mange som lider nå, i Israel og Gaza, det er flom i Libya og det har vært jordskjelv i Afghanistan. Krigen i Ukraina og Sudan pågår for fullt.

Her er Kirkens Nødhjelp tilstede med hjelp til det aller mest nødvendige, støtt gjerne og bli med å be:

Gud, vi roper til deg i vår nød! Vi ber for sivilbefolkningen i Palestina og Israel, som er rammet av kamper og konflikt, vi ber for alle som savner sine og de som står uten hjem. Beskytt de sårbare. Gi håp hvor fortvilelsen er sterkest, mot og trygghet til å gå videre og kjempe for frihet og fred, styrke til aldri å gi opp.

Vi ber for det internasjonale hjelpearbeidet og andre som er tilstede med hjelp. Vær nær dem som bidrar til at mennesker blir sett og får mat og vann, og som jobber under vanskelige forhold. Hjelp oss å dele våre ressurser til å forplikte oss til kjærlighet og medfølelse, og til å gjenkjenne Guds ansikt hos hvert eneste menneske som lider. Amen