Hei, vi er gateprest og gatediakon for ungdom!

Andreas og Hanna, heter vi, og på mandager finner du oss på Kafé Q. Ellers er vi mye ute i gatene i Oslo sentrum. Jobben vår er å være der for deg som er ungdom. Om du får øye på oss er det bare å ta kontakt.

Hei, vi er gateprest og gatediakon for ungdom!

I jobben møter vi mange ungdommer og noen av disse opplever at livet kan være vanskelig. Vi erfarer at det ofte hjelper å snakke med noen om det som er vondt. Vi har tid og lyst til å snakke med deg som er ungdom om det som er vanskelig i livet ditt, og har begge taushetsplikt.

Men det er ikke slik at det kun er når livet er vanskelig at man kan snakke med en av oss. Vi snakker gjerne med ungdom om store og små spørsmål. Kanskje lurer du på noe om liv og tro, kanskje jobber du med en skoleoppgave om kristendom, det er bare å ta kontakt! Kontaktinfo funner du lenger nede på denne siden.

Vi arbeider med ungdom i Oslo sentrum. Vi driver blant annet ungdomskafeen Kafé Q, Samtalegruppe – Ung om sorg, skolekontakt (undervisning, omvisninger), samtaletilbud og oppsøkende arbeid i sentrum. Alle tilbudene er gratis, og de er åpne for alle. Vi jobber ut fra Oslo domkirke, og flere av tilbudene våre er plassert her.