Inviterer til felles påskevandring

De kristne menighetene i Kristiansund inviterer alle, uavhengig av tro og bakgrunn, til en felles markering av påsken langfredag.

Pastor Andres Sorbera i Misjonskirka (t.h.) og prost Sindre Stabell Kulø i Den norske kirke sammen pater Dominic Nguyen Van Thanh (ikke tilstede på bildet)inviterer til påskevandring på langfredag. Foto: Privat

Langfredag, 29. mars 2024 — I en tid preget av usikkerhet og utfordringer, inviterer de kristne menighetene i Kristiansund alle, uavhengig av tro og bakgrunn, til en felles markering av påsken. Langfredag, den 29. mars, vil Den norske kirke, Den katolske kirke, Misjonskirka og flere andre menigheter samles for en påskevandring gjennom byens gater.

På denne vandringen vil påskens tidløse budskap bli formidlet gjennom opplesninger av påsketekster. Vandringen vil stanse ved ulike steder i sentrum for å be for myndighetene og minnes viktige hendelser ved kirken og i parken.

Vandringen begynner kl. 12:00 i Kirkelandet kirke med en symbolsk lystenning. En felles reise gjennom byen vil ende opp i St. Eystein kirke (Den Katolske Kirke), der prester og pastorer fra ulike kirkesamfunn vil delta.

Påsken minner oss om at livet seirer over døden, og i disse utfordrende tidene ønsker vi å forene mennesker fra alle samfunnslag og trostradisjoner. Kristiansunds kristne fellesskap står sammen for å synliggjøre hvor viktig påsken er for oss alle, og hvor relevant dens budskap er i dag.

Vi oppfordrer alle, uansett tro, til å bli med oss på denne felles vandringen gjennom Kristiansund sentrum, for å reflektere over påskebudskapets evige relevans og betydning for hver enkelt av oss.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Prost Sindre Stabell Kulø, 95826068, sindre.stabell.kulo@kristiansund.kommune.no

Pastor Andres Sorbera, 40185818, pastor@misjonskirka.net

Pater Dominic,  911 44 591, nguyen.van.thanh@katolsk.no