Økumenisk pinsegudstjeneste

Andre pinsedag, den 20. mai 2024, feirer vi 1000 år med kristenrett i Norge; i fellesskap! Velkommen på friluftsgudstjeneste på Kristkirketomten kl. 12.00.

Bildet viser en tidligere pinsegudstjeneste på Kristkirketomten. Foto: Bergen domkirke menighet.

Det gjøres med en utendørs gudstjeneste, på Kristkirketomten ved Bergenhus festning fra klokken 12.
Noen stoler vil settes frem til de som ønsker å sitte.

Det blir også pilgrimsvandring fra Johanneskirken klokken 10, på vei til den økumeniske friluftsgudstjenesten. Gudstjenesten er en godt innarbeidet tradisjon med samarbeid mellom Den norske kirkes menigheter og mange av byens andre kirker og trossamfunn.

Bidrag:

Frelsesarmeens Hornorkester
Salmer på norsk og ukrainsk av koret Kvitka Dushi
Preken, tekstopplesning og sang på forskjellige språk

Kaffestund med søtsaker etterpå i Mariastuene, på adressen Dreggsallmenningen 20.

I tillegg er alle velkommen til pilgrimsvandring frem til til friluftsgudstjenesten, som starter utenfor Johanneskirken klokken 10.

Velkommen 2. pinsedag 20. mai 2024!

• Kl. 10.00: Pilegrimsvandring i byen fra Johanneskirken
  • Kl. 12.00: Friluftsgudstjeneste på Kristkirketomten