Felles misjonsavtale til felles glede

Den 06.09.2023 etablerte de tre Fredrikstadmenighetene Borge, Torsnes og Gamle Fredrikstad et formelt samarbeid med Det norske misjonsselskap (NMS)

På bildet ser vi fra venstre: Menighetsrådslederne Tove Gustavson (Gamle Fredrikstad), Bjørg Tandberg (Torsnes) og Åsa Danielsen (Borge). Ved enden av bordet Unni Holm Olsen fra NMS, og bak Astrid Bjørk Andreassen fra misjonskomiteen. Foto: Jan Ivar Andreassen.

Avtalen som er inngått forplikter de tre menighetene på årlig en årlig støtte på til sammen kr 40 000,- til NMS sitt prosjekt i Estland. Konkret går pengene til menighets- og kirkebygging i menighetene i Saku og Mustamäe.

NMS forteller at de to menighetene i Estland har stor aktivitet. De har søndagsskole, babysang, fotballgruppe, gospelkor og gjenbruksbutikk for å nevne noe. I tillegg satses det også på mediearbeid av og for ungdom. Ungdommene har radiosendinger, produserer film og gjør seg bruk av sosiale medier. Om du vil vite mer, søk gjerne info på nms.no og nms.no/finndinmenighet.

Gjennom misjonsavtalen og det generelle arbeidet bidrar avtalen til at troen på Jesus deles, fattigdom reduseres, og det kjempes mot urettferdighet.

Misjonskomiteen som har jobbet fram avtalen i de tre menighetene er Liv Lersch, Pål Nordli, Torill Slettevold Heie og Astrid Bjørk Andreassen.