Hjelp flyktningene!

Millioner av mennesker er på flukt fra nød og krig – vi opplever den største flyktningkrisen siden 2. verdenskrig. Flyktningene har akutt behov for hjelp.

Hjelp flyktningene!

Allerede kommer et økende antall hjemløse til Norge. De bærer på håpet om trygghet og hjelp i en desperat situasjon.

Den norske kirke oppfordrer til å støtte Kirkens Nødhjelp og de andre organisasjonene som arbeider nasjonalt og internasjonalt for å lindre nød. En rekke bistandsorganisasjoner tilbyr støtte og hjelp og vi oppfordrer til å ta del i denne dugnaden for å bistå mennesker i nød. Vi må ta imot dem som kommer og møte dem med respekt.

Situasjonen kaller på vår innsats, vår forbønn, vår omsorg og våre pengegaver. Mange initiativ er i gang på lokalt nivå, der vi på ulikt vis kan bidra.

Helga Haugland Byfuglien, Bispemøtets preses
bispemotet@kirken.no

Hva kan du gjøre?
I lenkene under finner du mer informasjon og konkrete forslag til hvordan du kan bidra: