Kvinnenes internasjonale bønnedag 1. mars

Kvinnenes internasjonale bønnedag feires alltid første fredag i mars, og i år er det 1. mars. Støtt gjerne opp om et arrangement i nærheten av deg!

“Palestinske kvinner i bønn” ved Halima Azi

Tema for 2024 er "Jeg bønnfaller dere.. bær over med hverandre i kjærlighet", og i år er det de palestinske områdene som er i fokus.

Kvinnenes internasjonale bønnedag ble arrangert for første gang i USA i 1887, og har siden bredt seg utover verden. Nå har over 170 land og regioner komiteer for denne dagen. Ønsket er å knytte ulike folk og tradisjoner sammen for økt forståelse og et tettere fellesskap.

Den evangelisk-lutherske kirken i Jordan og Det Hellige Land (ELCJHL) er vår vennskapskirke, og de er under hardt press nå. De er også med og markerer bønnedagen 1. mars.

Lenker til mer informasjon og ressursmateriell finnes nederst i artikkelen.