Ledig stilling som kapellan i Skoklefall sokn. Søknadsfrist 12.11.23

Ønsker du å videreutvikle kirkens tilbud til barn og unge? Er du interessert i å jobbe med relasjonsbygging opp mot konfirmanter? Brenner du for at kirken skal være et sted for alle kan dette være stillingen for deg!

Ledig stilling som kapellan i Skoklefall sokn. Søknadsfrist 12.11.23

I Skoklefall menighet på Nesodden er det nå ledig en spennende stilling som kapellan. Menigheten søker en prest som er god til å kommunisere med barn og unge, og særlig konfirmanter. Du bør være nysgjerrig og interessert i å forstå hverdagen deres og ønske å skape gode relasjoner. Arbeid med å videreutvikle kirkens tilbud til barn og unge blir et særlig ansvar for den nye kapellanen, i samarbeid med menighetspedagogene. Vi brenner for at kirken skal være for alle, og kapellanen vil være sentral i arbeidet med å skape et variert og inkluderende gudstjenestetilbud. Kirkens digitale verktøy og sosiale medier vil være en naturlig del av arbeidshverdagen din.

Om menigheten og lokalsamfunnet
Skoklefall er en menighet som har fokus på å utvikle et godt tilbud til barn og unge. “Supertorsdag” er et nytt tilbud som samler mange barn og familier rundt aktiviteter, middag og sosialt samvær. Både babysang og søndagsskole er kontinuerlige tilbud i Skoklefall kirke/menighetshus. Menigheten er sangglad og har lange tradisjoner for å utprøve nye gudstjenesteformer på søndag og hverdag. Det arbeides med planer for ny kirke på Nordre Nesodden, og presten vil være en bidragsyter i dette arbeidet.

Nesodden kalles for «Norges kunstnerkommune», og er også preget av et bredt utvalg av tros- og livssynsamfunn. Det er et mangfoldig lokalmiljø der mange har en åpenhet og en søkende holdning til tro og spiritualitet. Det er gode relasjoner i det økumeniske arbeidet på Nesodden, med jevnlig og godt samarbeid.

Folketallet er økende. Det er korte avstander og gode kommunikasjonsforhold i prostiet. Nesodden ligger vakkert til på en halvøy i Oslofjorden, med hyppige båtavganger til Oslo, en tur på 20 minutter.

Staben-hvem og hvor
Staben er samlet i gode kontorlokaler på Tangen senter på Nesoddtangen. Det er tre prester på Nesodden og de har hovedvekt av arbeidet i hver sin menighet, men har også noen gudstjenester og kirkelige handlinger i de andre menighetene.

Les mer om oss på vår hjemmeside: Nesodden Kirkelige fellesråd - Nesodden Kirkelige Fellesråd (kirken.no)
og Facebook: Den norske kirke på Nesodden

Målform i tjenesten er bokmål.

Tilsettingen skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder og den som tilsettes på rette seg etter endringer i lover, tariffavtaler, reglement m.m., samt avgjørelser som kan influere på tjenestens gjøremål, det særskilte samarbeidsområde og tjenestedistrikt. Den som tilsettes, må delta i beredskapsvaktordning som omfatter flere prostier.

Vi skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevneeller legning.

Politiattest (barneomsorgsattest) vil bli avkrevd før tiltredelse.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stillinger kan bli offentliggjort, selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten jmfr. Offentlighetsloven §25.

Arbeidsoppgaver

• Gudstjenester og kirkelige handlinger
  • Ansvar for menighetens trosopplærings- og konfirmantarbeid, sammen med menighetspedagoger
  • Sitte i trosopplæringsutvalget