Nytt bispedømmeråd konstituert

Karin-Elin Berg ble valgt til leder og Erling Birkedal ble valgt til nestleder i Borg bispedømmeråd 2024-2027. Fire avtroppende medlemmer fikk takk og blomster.

Borg bispedømmeråd 2024-2027, foran fra venstre biskop Kari Mangrud Alvsvåg, Marianne Antonsen, Karin-Elin Berg, Jostein Ådna, Cornelia Bernadotte Nordenstam, bak fra venstre Erling Birkedal, Hallvard Sand, Hallvard Mosdøl og Kristine Lund Almås.

Nytt bispedømmeråd møttes onsdag 13.12. til konstituering. Stemningen var spent under valg av leder og nestleder. Deretter var det lunsj med det avtroppende bispedømmerådet. Begge rådene var tilstede da det avtroppende rådet skulle takkes av med taler. Talene rommet både takknemlighet og ettertanke på hva det avtroppende rådet har gjort og vært med på i sin periode; 100 prestetilsettinger, koronapandemien, tilsetting av ny biskop og avskjed med gammel biskop, kirkelig organisering og store satsinger på dåp og kommunikasjon. Ganske imponerende!

Det gamle rådet vedtok å gi nyvalgt medlem Ole Jacob Flæten fra Åpen folkekirke fritak. Vara Marvin Halvorsen rykker dermed opp til fast plass.

Det var fire medlemmer som fikk takk for stor og viktig innsats i rådet.

Fra venstre Aleksander Abelsen, stiftsdirektør Anne Sofie Rosenvinge, Sidsel Repstad, Helene Eriksen og Solveig Julie Mysen.