Sommeråpne kirker i Borg

I Borg er 24 kirker åpne også utenom gudstjenestetid. Du er velkommen innom! Sjekk hvor du finner de sommeråpne kirkene.

Kirkebygningene har mye å by på for veifarende. Sjekk ut www.kirkesok.no

Sommeren er tid for reising og opplevelser. Sommeråpne kirker gir mulighet til å oppleve kirken og kirkerommet på en ny måte.

Gjennom kirkesøk.no gir KA - kirkelig arbeidsgiver- og interesseorganisasjon informasjon om Den norske kirkes 1628 kirkebygg over hele landet. Nettsiden har en kartnavigasjon som gjør at veifarende kan finne åpningstider for spennende kirkebygg langs veien.

Mange legger ut på ulike pilegrimsvandringer. Langs veien er det naturlig å stanse ved en kirke, men både norske og utenlandske pilegrimer synes det er vanskelig å finne frem til norske kirker som er åpne. Mange har møtt stengte dører på sin vei.

Derfor har KA i et brev til menighetsrådene oppfordret til å gi pilegrimene den informasjonen de trenger for å kunne besøke en kirke eller to på sin vandring langs pilegrimsledene.