Generell informasjon om givertjeneste og innsamling

Innsamling handler ikke om penger, men om å engasjere til tjeneste

Generell informasjon om givertjeneste og innsamling
  • ForbønnsTJENESTE
  • FrivilighetsTJENESTE
  • GiverTJENESTE

Vi må våge å utfordre utenfor kjernemenigheten – det er ikke nødvendig å kunne gi uttrykk for sin tro for å bake kake.

Vi mennesker er i ulike livsfaser – De eldre på sykehjemmet kan være aktive i forbønn, men kan kanskje ikke være med i frivillighetstjenesten. Unge mennesker i en etableringsfase og høy studiegjeld kan kanskje ikke så lett være med i givertjeneste, men kan bidra med frivillighet. Godt voksne med stabil økonomi kan kanskje se at deres innsats kan være en fast givertjeneste slik at menigheten får den forutsigbare økonomien som gjør at man kan satse. Vi er i forskjellige faser av livet og ønsker å bidra forskjellig.

Det er en viktig rolle som stab; å veilede til en riktig tjeneste – det handler altså IKKE om å finne noen som kan gjøre noe som jeg ikke har lyst til, men det handler om å veilede folk til å ta et ansvar, finne en tjeneste – en oppgave som er meningsfull for den enkelte til Guds ære og til andres hjelp og glede.

Hva er det som motiverer til tjeneste? Klare mål – vite hvor vi skal, tydelighet, samarbeid samt at det er fint når man ser resultater

Tore’s 10 prinsipper – Handout