Viktigheten av god oppfølging

Et av de viktigste ordene innen innsamling er ordet TAKK. Giveren fortjener en takk for at de bidrar økonomisk til din menighet.

Viktigheten av god oppfølging

Ønsker menigheten lojale givere som gjerne gir igjen er det også viktig at de får informasjon om hva midlene brukes til og hvordan de brukes.

Mange menigheter har regelmessige utsendinger med informasjon til sine givere. Bruk gjerne epost etter å ha innhentet epostadressen og tillatelse til å sende informasjon.

Mange menigheter har også egne samlinger for de faste giverne hvor de takkes og motiveres for videre engasjement i menigheten

Det er viktig å bygge lojalitet overfor de som gir gaver til menigheten, la dem få oppleve at de er med som viktige medarbeidere i menigheten.

Jeg fikk en mail fra en som har ansvar for givertjenesten i en av våre menigheter her en dag:

«Hei.
Jeg Hadde en utrolig hyggelig samtale på telefon i kveld. En eldre kvinne ringte og sa hun hadde fått et så veldig hyggelig brev i posten. Hun trodde det var en regning, siden det lå i en avlang konvolutt; "Men så stod det TUSEN TAKK med store bokstaver og hjerte!"
Hun ville øke sitt halvårlige bidrag fra 1000 kroner til 1500.

Det var en veldig god tilbakemelding på brevet vi sendte ut.»