Hvorfor skal noen gi penger til menigheten?

Særlig når vi skal be om gaver er det viktig at vi kan formidle en visjon for menigheten og kommunisere klare og tydelige mål.

Hvilken plass skal menigheten ha i nærmiljøet – hvilken rolle skal man spille Vi må utforme og formulere hva vi engasjerer til. Vi må brenne for noe? Det merkes når vi brenner. Derfor må Menighetsrådene sammen med staben formulere og utvikle en Visjon

Utvikle en VISJON

• Hvordan menighet vil dere være
  • Hvilken rolle vil dere ha i lokalmiljøet
  • Hva skal kjennetegne din menighet

Gjør det enkelt og forståelig – du får bare det du spør om

Ta på alvor at vi er en FOLKEKIRKE, hvordan makter vi å involveren og engasjere dem som ikke er i kirken hver søndag, men som likevel ønsker å være en del av vår kirke?

Utfordre til delaktighet i denne folkekirken. Ha bruk for folk med deres evner og anlegg.