Kantor / organist i Ålesund og Volsdalen menighet. Søknadsfrist 14.04

Det er ledig 100 % stilling som organist i Ålesund kyrkjelege fellesråd med Ålesund og Volsdalen menighet som arbeidssted og Volsdalen kirke og Ålesund krematorium som hovedansvarsområde.

Kantor / organist i Ålesund og Volsdalen menighet. Søknadsfrist 14.04

Den utlyste stillingen har Volsdalen kirke og Ålesund krematorium som hovedarbeidssteder, i tillegg må noen tjenester i andre menigheter påberegnes.

I Volsdalen kirke er det et vakkert Ryde og Berg positiv med 4 stemmer. På galleriet står et orgel basert på Hauptwerk med 4 manualer, pedal med 3 programmerbare swellpedaler, og rikelig pistoner og knapper. Orgelet har 16 høyttalere og sub. Kirken har også et Grotrian Steinweg konsertflygel. På krematoriet står det et orgel basert på Hauptwerk med 3 manualer, 8 høyttalere og sub, og i tillegg et hybrid klaver av typen Yamaha Clavinova CLP.

Det blir også en del tjenester i Ålesund kirke, begravelser, vielser og noen gudstjenester. Jørgensen orgelet i Ålesund er regnet som ett av landets flotteste instrument.

Les mer om stillingen her

Søk på stillingen her