Fin imella ælingan – Valle&Eidner

I en tid der kjapp retorikk, klikksøk og overflatiske overskrifter preger samfunnsdebatten, har to av våre prester satt seg fore å gå litt mer i dybden i samtaler med interessante personer – populært kalt podkast. Domprost Svein Valle og prostiprest Odd Eidner har hatt mange gode samtaler, og nå får vi høre noen av dem i "Fin imella ælingan".

Fin imella ælingan – Valle&Eidner

Episode 1

Velkommen til podkast'en Valle og Eidner, fin imella ælingan. Vi snakker sammen om livet, døden og kjærligheten. I første episode blir vi mer kjent med domprost Svein Valle.

Episode 2

Valle og Eidner snakker med Solveig Kloppen om livets opp og nedturer. Hun forteller om sorgen etter tapet av mor og søster. Vi kommer vi inn på noen av livets store spørsmål, og vi snakker om gleden og det gode liv.

Episode 3

Valle og Eidner snakker med Ida Pinnerød om det å være ordfører og menneske. Hvordan kombinere det krevende livet til en ordfører med et aktivt privatliv. Og vi kommer inn på hva livet skal bringe etter at ordførertiden er over.

Episode 4

Maud Chinhengo Hals er HR-sjef for kirkerådet i den norske kirke. Hun er fra Zimbabwe og utdannet i Australia. Der traff hun kjærligheten som førte henne til motsatt siden av jorden. I denne podkas'ten får vi høre mer om hennes ferd og bakgrunn.

Episode 5

Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun vet mye om alt det gale som skjer i fylket vårt. Likevel sover hun godt om natten. Vi får også høre en politimester som brenner for at barn og unge skal ha gode oppvekstvilkår og som vi må gjøre alt for å ta vare på.

Episode 6

Per Sundnes er en kjent Bodø-mann som har gjort karriere som programleder. Mest kjent er han fra Eurovision Song Contest. Per forteller åpenhjertig om det som har vært med å forme hans syn på livet og hva som betyr mye for han i hverdagen.