Telefoniordning for prestene i Tunsberg

For prester ansatt i fast stilling gjelder at Den norske kirke betaler for mobilabonnementet ditt, med 5 GB data inkludert per måned. Den norske kirke dekker også mobiltelefon for deg, på en 24-måneders leieavtale via Telias "Mobil som tjeneste". På denne siden har vi lagt ut aktuelle spørsmål og svar angående ordningen.

Telefoniordning for prestene i Tunsberg

Hvordan kommer jeg inn på ordningen?

Det første du gjør er å nøye lese gjennom dokumentet "Generell info om telefoniordningen". Du finner den i dokumentlisten nederst på siden.
Dersom du også samtidig ønsker å orientere deg om hvilke modeller av mobiltelefoner som tilbys, vil du kunne lese og se info om disse i Telias nettbutikk.

Når du har lest gjennom infoskrivet, skriver du en e-post med teksten: "Jeg har lest infoen og er klar til å gå videre". E-posten sendes til sf664@kirken.no

Du vil da få tilsendt et bestillingskjema.

Kan jeg fortsette å bruke den telefonen jeg nå har? Må jeg bestille ny telefon?

Nei, du må ikke bestille ny telefon. Det er helt opp til deg om du vil det eller ikke.  Så lenge du allerede har en smarttelefon, og den fungerer godt for deg og de arbeidsoppgavene du utfører, trenger du ikke å velge noen ny telefon. Du kan fint fortsette å bruke den telefon du nå har, hvis du ønsker det. Du ber da at abonnementet overtas av arbeidsgiver.
Du kan også beholde ditt gamle nummer, om du ønsker det.

Det er også mulig å ombestemme seg mht til å ha arbeidsgiverbetalt telefon på et senere tidspunkt, . Ta kontakt med telefoniansvarlig ved bispedømmekontoret (se kontaktinfo nederst på siden).

Hvem kontakter jeg angående tekniske ting med telefonen?

Dersom det gjelder oppsett av apper som har med pålogging til Kirkedata eller Kirkepartner, kontakt den som er IT ansvarlig i det fellesrådsområdet du arbeider i.  Dersom Fellesrådet du arbeider i er inne på Kirkepartner-plattformen, kan du ta kontakt med Kirkepartners servicedesk tlf 21 06 07 08

Dersom det gjelder alle andre tekniske ting med selve mobilen og abonnementet (som SIMkort, reparasjoner etc), kontakter du

Telia MST-senter (mobil som tjeneste)

E-post: mst-senter@telia.no

Hva gjør jeg hvis skjermen på knust, telefonen ødelagt, mistet eller frastjålet?

Du kontakter Telia MST-senter, se kontaktinfo ovenfor.

Hvis det oppstår feil/skader/tyveri/tap av mobiltelefonen, så er det viktig at dette registres via Telia MST sitt skadeskjema. Henvendelsen vil normalt bli behandlet innen 24 timer og det sendes ut en erstatningsenhet av samme type/modell som du har fra før, som blir å betrakte som din nye enhet frem til avtaleslutt.

Skademelding og tapsmelding finner du her: Skademeldingskjema

Ved garanti så er det ingen kostnad knyttet til dette, men ved skader/tyveri/tap så vil det tilkomme en egenandel som vil bli trukket i lønn. Egenandelen er 500,- for telefoner med nykjøpsverdi under 5000,-. Egenandelen er 1000,- for telefoner med nykjøpsverdi over 5000,-

Hva når leieperioden (2år) for mobilen nærmerer seg slutten?

Alle som har leid mobil gjennom avtalen vil få en tekstmelding fra Telia 2-4 uker før leieperioden på 24 måneder går ut. Tekstmeldingen vil inneholde en lenke for bestilling av ny telefon. Valgalternativene er:

Bytte med retur - Ny telefon bestilles, brukt sendes i retur når ny er mottatt.

Bytte med utkjøp - Ny telefon bestilles, den gamle beholdes. Abonnent blir trukket i lønn for utkjøpet.

Spørsmål: Hva koster det å kjøpe ut telefonen?
Pris for utkjøp er 3 måneders leie. Månedsleie tilsvarer trekkbeløp fra lønnslippen + 375,-. + moms. Hva dette koster helt eksakt vil du se ved velge dette valget i skjemaet !!.

Hvilke modeller du kan velge blant og hva det koster i egenandel ser du i skjemaet når du enten velger "Bytte med retur" eller "Bytte med utkjøp". Modellene kan du lese om i Telias nettbutikk.

Kun retur - Brukt telefon returneres til Telia. Leie avsluttes. ( F.eks aktuelt hvis en avslutter tjenesten).

Kun utkjøpUtkjøp av telefon uten bestilling av ny. Presten blir trukket i lønn for utkjøpet. ( f.eks. aktuelt hvis en ønsker å selv eie telefonen fremover men stiller den til disposisjon for arbeidsgiver i arbeidet og bruker den ellers privat).