Tilskudd til trosopplæring

Tunsberg bispedømme forvalter tilskudd fra Den norske kirke til menighetenes trosopplæringsarbeid. Her finner du oversikten over tilskuddene, rapportering og frister.

Det sendes ikke lenger ut beskjed om hver enkelt tildeling. Hvert fellesråd må følge med på oversikten på denne siden.

Tildelingen skjer på to måter:

1.    Ordinære trosopplæringstilskudd (tildeles hver menighet)

Dette tilskuddet tildeles menigheten på bakgrunn av medlemstallet i soknet, og forutsettes av årlig regnskapsrapport fra kirkeverge og rapport i trosopplæringsverktøyet fra menigheten.

Tunsberg bispedømmeråd tildeler midler til gjennomføring av trosopplæring for aldersgruppen 0-18 år i alle menigheter innenfor fellesrådsområdet (evt. samarbeidende fellesråd).

Se årets tildeling av trosopplæringsmidler i felles tildelingsbrev nedenfor. Tunsberg bispedømmeråd utbetaler tilskuddet i én termin. Utbetalingene av tilskuddet skjer fortløpende (en gang pr måned) etter hvert som regnskapsrapport for bruk av trosopplæringsmidlene er mottatt, kontrollert og godkjent. Utbetalingsdato noteres i oversikten over tildelinger pr tilskuddsmottakere fortløpende som utbetalingene skjer.

2.     Utjevningsmidler

Tunsberg bispedømmeråd forvalter midler som skal brukes til utjevning av forskjeller som har utviklet seg over tid i trosopplæringsarbeidet. For tiden er utjevningsmidlene jevnt fordelt ut på alle menighetene. Tildelingene er av den grunn noe høyere til alle og rapporteres sammen med forrige punkt.

Rapportering og to frister

Frist for rapportering i trosopplæringsverktøyet: 15. januar.
Følg denne lenken for å rapportere: https://trosopplaring.kirken.no/

Frist for regnskapsrapport for trosopplæringen: Fortløpende og senest 15. mai.
Regnskapsrapport for trosopplæringstilskuddene skal leveres samlet på eget rapportskjema – se skjema nederst på siden.
Regnskapsrapporten skal være datert og signert av kirkevergen, og sendes på e-post til Tunsberg bispedømme tunsberg.bispedomme@kirken.no.
Husk å merke oversendelsen med Tunsberg bispedømme og saksnummer 24/00068.

Det er ikke nødvendig å sende revisjonsberetning eller framskaffe særattestasjon, men hvis det foreligger revisjonsbemerkninger i nummererte brev fra revisor, skal disse oversendes.