Stillingsutlysning: Kapellan

Vil du jobbe som kapellan i St. Hanshaugen sokn?

Foto: Roger Jensen

Det lyses nå ut stilling som kapellan i St. Hanshaugen sokn, i 50-75% stilling. Vi søker en prest med engasjement for gudstjenesteliv og menighetsarbeid, og som vil være med å bygge folkekirke på St. Hanshaugen.

Den nye kapellanen i St. Hanshaugen sokn må ha evne og vilje til å gå inn i gudstjenestearbeidet som en samvittighetsfull og tydelig teolog, liturg og predikant. Kapellanen vil ha et særlig fokus på Gamle Aker kirke og arbeide for å tilrettelegge for gamle og nye kristne trospraksiser i kirken. Kapellanen vil inngå i regulær gudstjenesteturnus i begge soknets kirker, med en særlig vekt på Gamle Aker.

Med gjenåpningen av Gamle Aker kirke i mai står vi overfor en ny satsning på Gamle Aker kirke som både helligsted og kulturminne, både for lokalbefolkning, for byen og for turister og pilegrimer gjennom sommeren.

Soknets vedtatte strategi for arbeidet bygger på både den historiske og kulturelle arven kirkene og menigheten representerer, og søker å levendegjøre og utvikle denne inn i en ny tid. Det er et uttalt mål å holde åpen kirke, samt å åpne kirkene for ulikt kulturaktører. I Lovisenberg er det en særlig satsning på arbeid mot barn og unge med familier.

Vil du bli en del av staben vår? Utover sokneprest er det én og en halv kapellanstilling, to kantorer, trosopplærer, diakonimedarbeider, daglig leder og menighetssekretær. Vi har gode kontorlokaler i Akersbakken 30, like ved Gamle Aker kirke.

Interessert? Se hele utlysningen på Webcruiter her. Søknadsfrist: 20.05.2024.

Kontaktinformasjon for St. Hanshaugen sokn

KONTORADRESSE