Hele staben sammen om dåp

Kirken har over tid opplevd synkende dåpstall. Årsakene til nedgangen er sammensatte, og vi kan ikke noe med alle - men vi kan gjøre noe, og det kan vi gjøre sammen!

Foto: Bo Mathisen

Med disse sidene ønsker vi å skape en bevisstgjøring blant stabene i Tunsberg rundt eget dåpsarbeid, og å bidra med konkrete verktøy til utadrettet arbeid med dåp.

Sammen som stab

Vi ser at samarbeid i stabene er en nøkkel i arbeidet med dåp. I staben har vi ulike roller og vi bidrar ulikt, noe vi ønsker å se som en ressurs i denne sammenhengen.

Nedenfor finner du tre moduler:

Fokus på samarbeid i staben:
Enkle maler for gode samtaler i staben. Både korte og lenger opplegg!

Ressurser til dåpsarbeidet:
Vi har samlet gode ressurser for arbeidet med dåp.

Intervjuer om dåp og samarbeid:
Møt biskop Jan Otto Myrseth, og staben i Modum som sammen snudde dåpstrenden.

Biskop Jan Otto om dåpssatsningen (lenke til youtube):

Skjermbilde 2021-04-19 kl. 14.08.10.jpg

Hva er "Hele staben sammen om dåp?"
Marie Ruud og Anne-Kjersti Bakke Holberg presenterer innholdet i prosjektet i denne korte filmen:

Skjermbilde 2021-04-19 kl. 14.34.14 1.jpg

Biskop Jan Otto om dåpens betydning:

Jan Otto om dåp.jpg

Vi håper dette kan være nyttig! Lykke til!

Ressursene er utviklet i samarbeid mellom Modum menighet og Tunsberg bispedømme.