Lystenning og bønn 22. juli 2016

77 lys var tent i hjerteform ved domkirkens alter. Alle deltok i bønn og tente også egne lys.

Lystenning og bønn 22. juli 2016

La oss be:

Evige Gud,

Du som ser våre lys og hører våre bønner.

Du som går gjennom liv og død med oss.

- Når vi vil se Deg, ber Du oss se det sårbare mennesket. Det lidendemennesket.

Nå ber vi om styrke.

Nå ber vi om tro.

Led oss når vi møter frykt og angst. Før oss inn på den vei som skaper fred i oss og rundt oss.

La våre erfaringer med død og ødeleggelse, bli til nytt liv og gode handlinger.

Send Ditt lys og Ditt håp til alle som er offer for vold, terror og krig hver eneste dag i vår verden.

Også i vår fortvilelse og sorg, vil vi takke. Takke for alt liv som spirer frem. Takke for den godhet som når oss. Takke for dem som deler av det de har, og arbeider for menneskerettigheter, demokrati, og helsevesen for alle. Takke for det lys som har fått skinne på oss gjennom dem vi elsker men har mistet.

Vi vender våre hjerter til Deg, Gud,
Du som ved Jesus Kristus selv ble et plaget, korsfestet og oppreist menneske.

Vår Far i himmelen …

Lystennere

Lystenner 1: Ragnhild Kaski, AUF

Lystenner 2: Lisbeth K Røyneland, Nasjonal støttegruppe etter 22. juli