Velkommen til diakon Helene Sele

I Oslo domkirke ønsker vi vår nye diakon Helene Sele hjertelig velkommen. Du kan møte henne i høymessen på Skaperverkets dag 4. juni.

Velkommen til diakon Helene Sele

Helene Sele ble vigslet til diakon i Sauherad kirke i september i fjor. Der hadde hun et vikariat fra august, fram til hun begynte å jobbe i Oslo domkirke i mars. Dette er den første diakonjobben etter at fullført mastergraden i diakoni ved VID og MF i juni 2022. Mens hun holdt på med mastergraden, bodde hun i Sverige, og tok samtidig 30 studiepoeng i religionsvitenskap ved Uppsala universitet. Fra tidligere har hun grunnskolelærerutdanning, med en mastergrad i musikkpedagogikk.

Oslo domkirke er et utrolig spennende sted, med sin posisjon og sin beliggenhet midt i Oslo sentrum, og med det store spennet det fører med seg. Helene synes det oppleves meningsfullt å få bidra til det viktige arbeidet som gjøres her, i det store og i det små. I jobben som diakon i domkirken får hun æren av å møte mennesker der de er i livet, både i de gode og i de onde dagene, i samtale, bønn og gudstjenestefellesskap. Det synes jeg er veldig fint! Det er også stor stas å få være en del av et kollegium med så mange dyktige medarbeidere, som virkelig brenner for arbeidet sitt. Helene ser frem til fortsettelsen!

Møt Helene Sele som diakon i høymesse på skaperverkets dag, treenighetssøndag 4. juni kl. 11.00.