Lansering av samisk spillebok – Sálbmagirjji šuokŋagirji

Lansering av samisk spillebok – Sálbmagirjji šuokŋagirji. Velkommen til å bli kjent med den samiske salmetradisjonen, og lær å synge på den samiske måten. Flere av organistene, som har vært satskomponister på et utvalg av salmene, kommer for å fremføre dem.

Lansering av samisk spillebok – Sálbmagirjji šuokŋagirji

Oslo domkirke
Lørdag 3. februar kl. 12.00

Johan Máhtte Skum og
Kristian Paulsen, foredragsholdere
domkantor Kåre Nordstoga og
Oslo Domkirkes Ungdomskor, musikk
Sindre Hugo Bjerkestrand, dirigent
Oslo biskop Kari Veiteberg
Caroline Hauglid-Formo, prest for samisk kirkeliv

Organister som skal spille et utvalg av salmene de selv har satskomponert:
Inger-Lise Ulsrud (249d), Arne Rodvelt Olsen (448á), Henrik Ødegaard (143a) og Håvard Skaadel (466a). Øvrig utvalg spilles av domkantor Kåre Nordstoga.

Kirkekaffe i krypten

Et samarbeid mellom Oslo domkirke, Oslo bispedømme og Samisk kirkeråd

I regi av Trefoldighetskirken arrangeres flere samiske arrangementer i Oslo domkirke, for mer informasjon se kirken.no/trefoldighetskirken.