Støttespiller for Åpen kirke

Støttespillere bidrar til et fredelig og åpent kirkerom i Oslo sentrum ved å bli fast giver.

Støttespiller for Åpen kirke

Åpen kirke er når Oslo domkirke åpnes for bønn, lystenning, nysgjerrighet, egentid og nærhet.

Hver fredag natt til lørdag morgen oppsøker mer enn 1000 mennesker en åpen Oslo domkirke. Alle de andre dagene er kirken åpen på dagtid. Fra lørdag til torsdag året igjennom har vi et snittbesøk på mer enn 6000 også i dagåpen kirke.

For å kunne være et godt kirkerom for deg, dine nærmeste eller dem du ikke kjenner, så er forutsigbarhet vesentlig. Derfor ønsker vi deg med på laget som en støttespiller – det innebærer å gi en selvvalgt, men fast sum i 5 år.

Gavene fra støttespillerne går til det praktiske ved å holde Oslo domkirke åpen, men også til å videreutvikle tilbudet, ta vare på de mange frivillige og til å synliggjøre for flere at kirkerommet er åpent.

Noen støttespillere ønsker å gi en større sum og samtidig være med å representere åpen Oslo domkirke. På den måten når vi flere. Det er ulike måter å representere på, og vi avtaler dette med hver enkelt.

Alle støttespillere får invitasjon til konserter, til sammenkomster med våre frivillige og til informasjonsmøter.

Har du spørsmål?
Om du ønsker å bli støttespiller eller har spørsmål
tar du kontakt med daglig leder Geir Rebbestad
gr338@kirken.no / 915 76 203

Alle som ønsker å gi gaver til Åpen kirke merker dem med
med «åpendomkirke»
Vipps: #81460
Kontonr: 1503.40.67659
Alle gaver er skattefrie.

Pauserommet
Les artikkelen om nattåpen domkirke, Pauserommet, fra Frelsesarmeens magasin Krigsropet. Lenke nederst på siden.

Elsket

Noen dager trenger jeg å bli overrasket
av et åpent rom

Andre dager trenger jeg å kunne regne med et åpent rom
Vite at det er der for meg

Noen netter er det åpne rommet
akkurat det som skal til for ikke å gå under

Et åpent rom – hvor vi kan ta med livet
sånn som livet er

Et sted som gir hvile
som løfter
og gir verdighet

Et rom som aldri blir lei av å minne oss om
at vi er elsket langt mer enn vi kan tro

Teksten «Elsket» er skrevet av Elisabeth Thorsen til konserten Desembertoner i 2012.
Den ble da fremført av Agnes Kittelsen