Jubileumskonsert Oslo Domkor 40 år

Det er 40 år siden Oslo Domkor ble stiftet og det skal feires med Jubileumskonsert. Domkoret er en del av en lang kirkemusikalsk tradisjon. På denne konserten fremfører Oslo Domkor utdrag fra repertoaret som er skrevet til og fremført av koret i Oslo domkirke de siste 40 år.

Jubileumskonsert Oslo Domkor 40 år

Domkoret er en del av en lang kirkemusikalsk tradisjon. Vi som er med i dag og som har vært med tidligere, alle er vi bærere av og bidragsytere i videreføringen av den kirkemusikalske kulturarven. Vårt bidrag til den større helheten.

Det hele vil bli ledet av dagens domkantor Vivianne Sydnes som også har invitert med seg grunnleggeren, tidligere domkantor Terje Kvam til å dirigere.

Vi markerer også utgivelsen av «Salmenes bok», et verk av Nils Henrik Asheim for kor og to orgler utgitt hos LAWO. Oslo Domkor alumni, tidligere sangere, er invitert til å bli med å synge på deler av konserten.

Vi ser frem til stor feiring og gleder oss til å dele den med dere!
Billetter til jubileumskonserten finner du hos Ticketmaster.no

Jubileet feires også i høymessen søndag 23. oktober. Se egen artikkel om høymessen.