Oslo Domkirkes Guttekor

Oslo Domkirkes Guttekor ble i sin nåværende form stiftet i 1985 av domkantor Terje Kvam og dirigent Carl Høgset, og er en viktig del av musikkarbeidet i Oslo domkirke.

Oslo Domkirkes Guttekor

Oslo Domkirkes Guttekor er bygget opp etter engelsk mønster der alle guttene synger sopran. Stemmene alt, tenor og bass ivaretas av voksne herrestemmer. Alle sopranene får individuell sangundervisning med korets faste stemmepedagog.  Kunstnerisk leder og dirigent er David Maiwald.

Koret holder egne konserter og medvirker i Domkirkens gudstjenesteliv. I tillegg deltar guttekoret jevnlig på større konsertproduksjoner med profesjonelle orkestre og musikere. Guttekoret reiser også på turnéer i inn- og utland.

Koret øver fast hver tirsdag gjennom året:

• Sopraner 16.00 – 18.15
  • Aspiranter 17.00 – 18.15
  • Herrestemmer 17.00 – 19.00

Det legges stor vekt på et godt sosialt miljø, og det arrangeres derfor «gutteklubb» første tirsdag hver måned med bowling, film, klatring etc. I tillegg reiser koret på sin årlige Trysiltur, hvor skikjøring og sosiale aktiviteter står i fokus.

Har du lyst til å synge i kor? Ta kontakt med stemmepedagog Helene Haarr for prøvesang.