Oslo Domkirkes Ungdomskor

Oslo Domkirkes Ungdomskor er et kammerkor som består av sangere i alderen 16-26 år. Koret arbeider seriøst, og har et høyt musikalsk ambisjonsnivå. For øyeblikket er det 30 aktive medlemmer i koret. Dirigent er Sindre Hugo Bjerkestrand.

Oslo Domkirkes Ungdomskor

Oslo Domkirkes Ungdomskor er tilknyttet Oslo domkirke og deltar tidvis i høymessen. Utover høymessesang fremfører ODU vidt ulike typer konserter, fra barokkopera til urfremføringer, og synger alt fra folkemusikk fra indre Mongolia til Mahler og Strauss. Det varierte repertoaret skyldes en ambisjon om at medlemmene skal få en bratt musikalsk læringskurve og god kjennskap til ulike epoker og tradisjoner, både innen kor- og kirkemusikk. Mange av sangerne våre går således etter hvert over i flere av landets mest anerkjente kor, blandt annet Schola Cantorum, Oslo Kammerkor, Grex Vocalis, Ensemble 96, Norges Ungdomskor og andre.