Følg Desmond Tutus begravelse første nyttårsdag

Desmond Tutu, erkebiskop, aktivist og fredsprisvinner, døde 1. juledag. Første nyttårsdag kan du følge begravelsen direkte fra Cape Town kl 09.00.

Tutu ble beskrevet som den store lille kjempen. Her minnes han med en gudstjeneste i Pretoria. Foto: Phill Magakoe/AFP

Begravelsen holdes i St. George's Cathedral i Cape Town, Sør-Afrika. Du kan se begravelsen lørdag 1. januar 2022 kl 09.00 norsk tid (10.00 i Sør-Afrika).

→ Begravelsen sendes på St. Georges Cathedrals sider. Klikk her.

Begravelsen kan følges både med og uten Facebook-konto, og krever ingen innlogging.

Mer informasjon om begravelsen

Begravelsen er en anglikansk rekviemmesse, slik Desmond Tutu selv ønsket. Preken holdes av den pensjonerte biskopen av Natal, Michael Nuttall. Vi får høre sang av Johannesburg-koret Imilonji ka Ntu. Begravelsen sendes på Facebook-siden til St. George's Cathedral.