Hvordan ser nåde ut?

Det var navnet på arrangementet Kirkerådet og Areopagos hadde i biblioteket i Tromsø i forbindelse med Ungdommens kirkemøte i går.

f.v.: Kirkerådets leder Kristin Gunleiksrud Raaum, forfatterne Kristin Buvik Sivertsen og Thomas Espevik og prest Ingrid Nyhus. Foto: Kirkerådet

Thomas Espevik (f. 1988) er redaktør av litteraturmagasinet Bla. Han er utdannet fra Westerdals, og har gått to år på forfatterstudiet i Tromsø. Espevik har bidratt i flere antologier. «Hva ville Johannes gjort?» er hans første roman.

Kristin Buvik Sivertsen er født og oppvokst i Tromsø. Hun har en master i Litteraturvitenskap fra Københavns universitet og er litteraturkritiker. Hun debuterte i vår med romanen Omsorg.

Under arrangementet leste forfatterne høyt fra sine bøker og snakket med Ingrid Nyhus, som er skribent og prest i Paulus og Sofienberg menighet i Oslo, om hva nåde egentlig er.

Arrangementet var et samarbeid mellom Kirkerådet, Areopagos og Tromsø bibliotek og byarkiv i anledning Ungdommens Kirkemøte i Tromsø. Utgangspunktet for arrangementet er heftet Nåde er – samtale mellom unge voksne, som er utgitt av Kirkerådets Kirke18-30-satsing..