Dette skjedde lørdag på Kirkemøtet

Kirkemøtets andre dag er over. Kirkemøtet har blant annet gitt retning for det videre arbeidet med kirkelig organisering og et vedtak om kirkens kontrollordninger. Les og hør mer om dagen her.

Foto: Etter Sjømannskirkens årsmelding, serverte også Sjømannskirken sine berømte vafler til hele Kirkemøtet. Foto: Den norske kirke

Lørdagen på Kirkemøtet 2023 er over. Her finner du oversikt over noen av dagens høydepunkter.

I løpet av dagen ga Kirkemøtet en retning til det videre arbeidet med kirkelig organisering. Det ble også gjort et vedtak om kirkens kontrollordninger. I tillegg ble Sjømannskirkens årsmelding presentert.

Det ble også behandlet flere saker i plenum og komité.

Du finner alle sakspapirer, innstillinger og vedtak på kirken.no/km23.

Lørdagen oppsummert på 3 minutter

Her kan du se og høre Kirkerådets direktør Ingrid Vad Nilsen sin oppsummering av dagen.

Klikk på videoen for å spille av.

Videoene med direktørens oppsummeringer av dagene på Kirkemøtet kan du følge her på kirken.no og på kirkerådsdirektørens egen Facebook-side.

Se opptak fra dagen her

Plenumssamlingene på Kirkemøtet sendes direkte på kirken.no/km23. Sendingene blir liggende som opptak i etterkant.

Klikker du deg inn på lenken over kan du enkelt spole rundt i sendingen. Du kan også hoppe dit du ønsker i plenumssamlingene, ved å klikke på et navn i oversikten rett under videoen.