Webinar: Fortelling eller forkynnelse - bibelundervisning i kirke og skole. Del 3

Få med deg webinarserien om bibelundervisning for barn og unge, siste del sendes torsdag 3. september kl. 9-10.

Bli med i webinarserien om bibelundervisning for barn og unge. Lenke til påmelding nederst i saken. Foto: Kirkerådet

Kunnskap om Bibelen er sentralt i både skolens læreplaner og kirkens trosopplæring for barn og unge. Den norske kirkes medlemsundersøkelse fra 2019 viser at 56% av medlemmene vurderer det som viktig at barn og unge lærer bibelfortellingene.

Bli med videre i webinarserien om bibelundervisning for barn og unge.

Torsdag 3. september møter du Kristin Solli Schøien fra Universitet i Sørøst-Norge, forteller Katinka Brodin, Hans-Olav Mørk fra Bibelselskapet og Gunnfrid Ljones Øierud fra IKO. Meld deg på del 3 her.

Del 1 ble sendt 18. juni og og du finner webinaret her. Kristine Aksøy, (Kirkerådet), Paul Erik Wirgenes og Anne Kristin Aasmundtveit, (Bibelselskapet), Inger Margrethe Tallaksen (Universitet i Agder) og Asbjørn Håkonseth (Skøyen menighet) deltok

Del 2 ble sendt 27. august og du finner webinaret her. Heid Leganger-Krogstad (MF), Ingunn Aadland (IKO) og Asbjørn Håkonseth (Skøyen menighet) deltok.

Målgrupper for webinaret er fagpersoner som:

• arbeider med fagutvikling og utdanning til arbeid i kirke og skole
  • jobber med bibelformidling for barn og unge i kirke og skole

Webinaret arrangeres av Kirkerådet og Bibelselskapet.

Meld deg på eller se opptak i lenkene under: