Komiteen for internasjonale spørsmål (KISP)

KISP er Mellomkirkelig råds (MKR) faste underutvalg for drøfting av sosialetiske tema av internasjonal karakter. Utvalget skal særlig arbeide med internasjonale spørsmål som Den norske kirke møter i forbindelse med økumenisk og interreligiøst arbeid i og utenfor Norge. KISP sitt faglige område dekker temaene fred, rettferdighet og bærekraftig utvikling. KISP bistår MKR, Kirkerådet, Samisk kirkeråd og Bispemøtet. Utvalget forventes å sette aktuelle saker på dagsorden og å melde inn saker til rådene og Bispemøtet, gjennom internasjonal direktør i Kirkerådet. Kirkerådets avdeling for kirkefag og økumenikk er sekretariat for KISP.

Medlemmer i perioden 2024-2027

Pål Kristian Balstad (leder)
Nora Antonsen

Postboks 799 Sentrum

E-post: post.kirkeradet@kirken.no

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)