Gudsteneste

Nesten kvar sundag feirer me messe i ein av kyrkjene i Kviteseid sokn. Skikken med å samle menigheten på sundag og feire Jesu oppstode frå dei døde går heilt tilbake til dei aller første kristne. Skikken er høgst levande i dag; anslagsvis ein milliard kristne samlast til messe over heile verda kvar sundag. Dette verdsvide fellesskapet får me vere ein del av.

En far tenner et lys i lysgloben. Han bærer dåpsbarnet på armen. De smiler.

Om du besøker kristne gudstjenester ulike stader vil du oppdage både fellestrekk og særtrekk. Også i Kviteseid har me fleire menighetsfellesskap som kvar feirer messe på si måte. To viktige særtrekk med den norske kyrkja si gudstjeneste er kyrkjeåret og dei lange liturgitradisjonane.

Kyrkjeåret tyder at kvar messe har sitt eige tematiske særpreg, bestemt av tida på året. Særpreget til kvar sundag finn du att i bibeltekstene som blir lest, i bøner, i salmer, i utsmykning m.m.

Det andre særtrekket er den tradisjonelle liturgien. Programmet for ein gudsteneste kallast liturgi, og i liturgiene våre nytter me element som har vore i bruk i gudstenesta heilt sidan dei fyrste gudstenestene blei feira.