Morgenandakter i NRK radio

Biskop Ole Kristian Bonden holdt fire morgenandakter i NRK radio i uke 33 2023. I andaktene tok han utgangspunkt i studieturen han hadde i forbindelse med at han ble biskop i Hamar.

Skjermdump fra nettspilleren til NRK

Jomfru Maria bor i Uppsala

Hun liknet på andre damer han hadde truffet, og han skvatt da han skjønte det var henne. Biskop Ole Kristian Bonden møtte Jomfru Maria - i Uppsala.

Helligsteder

Han er kanskje biskop, men når blodsukkeret er lavt, trengs det mer enn åndelig føde. Ole Kristian Bonden tar deg med på en snartur til Italia.

Skrubbsår i Sancta Scala

Det sies at Jesus gikk opp denne trappa i Roma, den dagen han døde. Ole Kristian pinte seg opp, og ville snudd, om han bare haddet våget. Er det egentlig noen vits i botsøvelser?

Redningen i en lapp

Når du våkner på natta, må du få kontroll på bekymringene med det samme.