Vårkonsert med Oslo Domkirkes Guttekor

Møt våren med norske folketoner og vakre stykker fra engelske komponister i Oslo Domkirkes Guttekors vårkonsert. Organist Marcus André Berg vil også bidra med stykker som gir en vårlig stemning. Vi hyller våren med vakker musikk i Oslo domkirke!

Vårkonsert med Oslo Domkirkes Guttekor

Oslo Domkirkes Guttekor vil fremføre et variert repertoar fra renessanse til  nasjonalromantiske toner.  Publikum får høre norske folketoner og sanger i både nyere og eldre arrangement. Her vil eldre korstykker i polyfon stil stå i samme program som engelske komponister som R. Vaughan Williams, C.V. Stanford, J. Barnby, J. Stainer og S. Marchant. Foruten domkirkens egen organist, Marcus André Berg, bidrar solister fra korets egne rekker med musikk av både C. Monteverdi, J.S. Bach,  W.A. Mozart. Med dette programmet og sammen med sin dirigent David Maiwald inviterer koret til en fin musikalsk opplevelse i Oslo domkirke.

Konsert
Lørdag 6. mai kl. 18.00
Oslo domkirke

David Maiwald, dirigent
Marcus André Berg, orgel

Billetter: Ticketco.events

Oslo Domkirkes Guttekor synger også sammen med Frederiksborg Drengekor i evensong 5. mai og i høymessen 7. mai. Les mer i egen artikkel her.