Etter konfirmasjonen

Vil du fortsette å gå i kirken, utforske troen og møte andre unge i kirken etter konfirmasjonen? Du er hjertelig velkommen. Les mer om kirkens tilbud etter konfirmasjonen her.

Illustrasjonsbilde. (Foto: Torstein Kiserud/Den norske kirke)

Den norske kirke har rom for deg. Uansett alder. Kirken har gratis samtaletilbud, gode fellesskap og meningsfulle aktiviteter du kan engasjere deg frivillig i eller delta på.

Her er noen av måtene du kan engasjere deg i kirken etter konfirmasjonen:

Ungdomsarbeid

De fleste steder finnes det tilbud til unge i kirken, og i organisasjoner som driver kristent ungdomsarbeid. Det kan være kor, klubb, speiding eller andre aktiviteter.

Ledertrening

Mange menigheter har også tilbud om ledertrening der du får kursing i å være leder, og praksis i arbeidet som menigheten har. Dette blir du kjent med i konfirmasjonstiden.

Det er alltid rom for deg

Du velger hvordan du skal engasjere deg i menigheten etter konfirmasjonen. Du hører alltid til i kirken – enten du velger å bli med i ungdomsarbeidet eller du velger å komme til kirken ved de store høytidene. Vi håper det du erfarer i konfirmanttiden kan hjelpe deg når du gjør viktige valg i livet.

Stem i kirkevalget

Det er viktig at alle som hører til i menigheten er med på å gi innspill til hvordan arbeidet skal drives. Du kan være med på å bidra med dette når du er med i fellesskapet. Når du fyller femten år, er du religiøst myndig. Da kan du blant annet bruke den kirkelige stemmeretten din ved kirkevalg. Dette er én av måtene du kan påvirke det som skjer i kirken.