Fortsett å skape juleminner

Velkommen til jul i kirken din. Se årets julevideo fra Den norske kirke her.

Finn julestemning i kirken på julaften. Velkommen inn. Alle foto: Den norske kirke

Snart er det jul. Da fylles kirkene med lys, fellesskap høytidsstemning, nostalgi, allsang, undring, håp og glede over juleevangeliet.

Den norske kirke ønsker deg god jul og inviterer deg til å skape nye juleminner i kirken din.

Velkommen til jul i kirken. Her er det rom for deg.

Klikk Spill av-knappen i videoen under for å se årets julevideo fra Den norske kirke.

Ønsker du å dele videoen på sosiale medier? Da finner du den også på Den norske kirkes Facebook-side.

Sterk tradisjon for kirkegang på julaften

I Norge er det en sterk tradisjon for å gå på julegudstjeneste i jula. Vanligvis* går over 500.000 mennesker på gudstjeneste på julaften.

Det hele skjer i godt over 2000 gudstjenester spredt over hele landet.

I tillegg feires en rekke andre høytidsgudstjenester, kirker åpnes for julevandring og mange tenner lys for de døde på kirkegården.

Finn alle arrangementer i kirken i jula på skjerikirken.no.

*Kilde: SSBs julestatistikk-side. Tallene på både besøkende og antall gudstjenester var naturligvis lavere i pandemien, grunnet restriksjoner.