Kirkerådet behandler framdriftsplan

Kirkerådet samles til møte på Hamar 10. – 11. november. En av sakene de skal behandle er videre plan for arbeidet knytte til kirkelig organisering.

Kirkerådet behandler framdriftsplan

Sakspapirene til Kirkerådets møte er nå publisert. En av sakene de skal behandle er sak 87/22 Kirkelig organisering – videre arbeid.

Saken presenterer en skisse til overordnet plan for det videre arbeidet med å følge opp Kirkemøtets vedtak om kirkelig organisering. Utgangspunktet for vedtaket er organisering av arbeidsgiveransvar, men det favner vesentlig videre. Det betyr også at oppfølgingsarbeidet må legges opp bredt.

Det legges opp til at arbeidet organiseres i tre hovedløp, som på flere områder må sees i sammenheng, og som gjensidig vil påvirke utviklingsarbeidet og opplevelsen av sammenheng i trossamfunnet:

1. Utredning av regelverk og ordninger
  2. Felles utviklingstiltak
  3. Organisasjonskultur, samarbeid og involvering

Les sakspapirene ved å trykke på lenken under.