Kirkemøtet 2022

I 2022 ble Kirkemøtet gjennomført 21.–26. september i Trondheim. Du finner historier, opptak, fakta og glimt fra Kirkemøtet 2022 her.

Kirkemøtet 2022. Foto: Den norske kirke.

Kort om Kirkemøtet 2022

• Ble gjennomført 21. – 26. september i Trondheim
  • Du finner sakspapirer og vedtak fra Kirkemøtet her.
  • Kirkemøtet består av medlemmene i de elleve bispedømmerådene i tillegg til leder av Samisk kirkeråd, til sammen 116 medlemmer.
  • Plenumssamlingene på Kirkemøtet ble strømmet på denne siden og finnes i opptak.
  • Klikk her for å åpne programskissen fra Kirkemøtet 2022.
  • Det var mulig å be om komitéhøring på forhånd. Fristen for å søke om dette var i 2022 5. september.

Se opptak fra alle plenumssamlingene her

Plenumssamlingene på Kirkemøtet ble sendt direkte under hele Kirkemøtet. Ønsker du å se de i opptak? I ruta under finner du alle og du kan klikke på pilene for å bla i alle plenumssamlingene. Får du ikke opp ruta kan du klikke her.

Klikk her for å åpne liste over alle plenumssamlingene

Få opp hele oversikten over plenumssamlingene her.

Når du klikker deg inn på et opptak, kan du enkelt trykke på innlegget du ønsker å høre og hoppe rett dit i opptaket.

Presse under Kirkemøtet

Har du spørsmål om Kirkemøtet 2022 kan du kontakte kommunikasjonsdirektør Ingeborg Dybvig, 47 48 16 06/id933@kirken.no

Bilder som kan brukes fritt av pressen fra Kirkemøtet 2022 finner du her: Åpent redaksjonelt arkiv.

Kontaktinformasjon for Kirkemøtet

Kirkemøtets adresse: Kirkerådet, Rådhusgata 1-3, Pb 799 Sentrum, 0106 Oslo.

Telefon: 23 08 12 00.
E-post: post.kirkeradet@kirken.no

Kirkemøtet 2024: 11.–14. april
Kirkemøtet 2025: 23.–28. april

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)