Innføringsprogram for nye prester

Hamar bispedømme gjennomfører innføringsprogram for nye prester. Programmet bygger på Bispemøtets opplegg og på Hamar bispedømmes livsfasepolitikk. Med programmet tar vi sikte på å bekrefte og styrke de nye prestene, og slik bidra til at de blir værende i tjenesten.

Introduksjonsdag på bispedømmekontoret

Som nytilsatt prest vil du få invitasjon til en introduksjonsdag på bispedømmekontoret i løpet av det første året du er tilsatt. Du får hilse på de ansatte, får vite hvem som gjør hva, og får informasjon om aktuelle saker.

Livsfasepolitikk

Hamar bispedømme har vedtatt et livsfasepoltitisk dokument med sikte på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte i alle livets faser.

Arbeidsveiledning - ABV

Alle tilsatte prester i Hamar bispedømme får tilbud om ABV. Det tilbys både gruppeveiledning og individuell veiledning.

Mentorordning

Hamar bispedømme har mentorordning for nye prester.