Tre saker på Kirkerådsmøtet i februar

Kirkerådet skal ha møte i Bergen 9.–10. februar 2023. På saklisten står tre saker som omhandler organiseringsarbeidet.

Kirkens mønster med mange små elementer som kors, hjerte, vanndråpe med mer.

Sakspapirene til Kirkerådet er publisert på kirken.no/kirkeradet. Der ligger også lenke til å følge direktestrømming av den åpne saksbehandlingen.

Det er 16 saker på sakslisten til Kirkerådet, og tre av de går inn under arbeidet med å videreutvikle kirken som organisasjon.

Les mer om sakene her:

KR 05/23 Folkevalgte som kirkelig styringstjeneste, biskopens tilsyn og ledelse, og ordning for daglig ledelse – opplegg og struktur for samråd

KR 05.1/23 Drøftingsnotat - folkevalgte som styringsorgan, biskopens tilsyn og ledelse, samt daglig ledelse

KR 05.2/23 Struktur for samråd for valgte råd og involvering av ansatte

KR 06/23 Endringer i personalreglement for Den norske kirke – høring