Informasjon om samråd

Her finner du informasjon om samrådsmøter for alle folkevalgte

Samrådsmøter 4. og 13. mars 2024

Bakgrunn:

Kirkemøtet har i 2022 og 2023 truffet overordnede vedtak om videre arbeid med kirkelig organisasjonsutvikling. I begge vedtakene har Kirkemøtet sagt at soknets organer må involveres i det videre arbeidet med å følge opp vedtakene. Kirkerådet har fulgt opp dette, og bedt om at det skal organiseres samråd mellom soknets organer og Kirkerådet og mellom soknets organer og bispedømmerådet.

Formål med møtet er å styrke samhandling i bispedømmet og å gi menighetsråd og fellesråd mulighet til å komme med innspill til bispedømmerådet i forkant av Kirkemøtet i april 2024.

Leder eller annet medlem fra alle menighetsråd og fellesråd i alle bispedømmer var invitert til samråd med bispedømmerådets medlemmer 4. eller 13. mars kl. 1821.

Oversikt over innspill fra samrådsmøtene i bispedømmene finner du under dokumenter på denne siden.