Gratis sorggruppe i kirken for deg i sorg

Mange menigheter har egne sorggrupper for deg som har mistet noen. I gruppa får du snakke med andre som har mistet noen. Deltakelse er helt gratis og det stilles ingen krav til deg, hva du tror på eller sorgen din.

Alle er velkommen til sorggruppe i kirken, og det er helt gratis. Foto: Jarle Hagen/Den norske kirke.

Sorggruppen er en samtalegruppe hvor du og de andre deltakerne får snakke sammen om hvordan det er å leve med sorg etter å ha mistet noen. Å dele erfaringer og tanker om sorgen med andre tror vi at kan være til hjelp for å stå i og arbeide med sorgen.

I kirken stiller vi ingen krav til deg, hva du tror på, meningene dine, sorgen din eller hvilke verdier du har. Sorggruppe i kirken er gratis.

Kontakt kirken der du bor

Finn din menighet i søket under. Ta direkte kontakt med menigheten eller noen av kirkens ansatte for å finne informasjon om å finne en sorggruppe som passer for deg.

Sorggruppe i kirken er for alle

Det stilles ingen krav til deg for å få være med i gruppen. Det stilles ingen krav til troen din eller sorgen som du kjenner på. Uansett hva du har opplevd og hvordan sorgen din ser ut, er du velkommen til sorggruppe i kirken. Det kan ha gått uker, måneder eller år fra du har mistet noen til du ønsker å delta i sorggruppe.

Eget sorgtilbud for unge

Mange menigheter har egne sorggrupper for unge mennesker som har mistet noen. Ta kontakt med kirken der du bor for å få informasjon om tilbudet.

Som student kan du også ta kontakt med en studentprest når du er i sorg.